تعادل

آمادگى جسمانى عبارت است از توانائى انجام وظایف روزانه، با قدرت و هوشیارى و بدون خستگى زودرس و با انرژى فراوان، براى لذت بردن از اوقات فراغت و همچنین رویاروئى با حوادث پیش‌بینى نشده. بدیهى است عدم وجود چنین آمادگى‌اى باعث ایجاد خلل در جسم و روان فرد گردیده و او را به بیمارى‌هاى مختلف جسمى و روحى و عدم تعادل در سیستم‌هاى مختلف مبتلا مى‌سازد.


به‌منظور ایجاد تعادل در سیستم‌هاى جسمى و روانى لازم است در ۳ مورد اقدام همزمان انجام پذیرد:



۱. تمرین‌هاى هوازی


۲. برنامه‌هاى غذائى مفید و مؤثر


۳. کنترل هیجانات



تمرین‌هاى هوازى به تمریناتى بلندمدتى گفته مى‌شود که به اکسیژن نیاز دارد؛ مانند دوچرخه‌سوارى، دومیدانى آرام، پیاده‌روى و... این تمرینات معمولاً استقامتى هستند و باعث تغییرات سودمندى در شش‌ها، قلب و رگ‌ها مى‌گردد.



برنامهٔ غذائى بایستى به نحوى باشد که تعادل بین دریافت کالرى و از دست دادن انرژى وجود داشته باشد تا از ذخیرهٔ چربى‌ها و بروز چاقى جلوگیرى شود.



همچنین بایستى در زندگى روزمره از هیجانات زیاد پرهیز نمود و از فضاى زندگى کارى و خانوادگى کم تنش بهره‌مند شد و از استراحت کافى برخوردار گردید


منبع اصلی مطلب : PRADAL SEREY
برچسب ها : تعادل
اشتراک گذاری: این صفحه را به اشتراک بگذارید

آینا گروه : آمادگی جسمانی