طناب ,اجرای ,هورمون ,ثانیه ,دقیقه ,توانید ,اجرا کنید ,چربی سوزی ,سرعت طناب ,استراحت کنید ,ثانیه استراحت ,سیستم تمرینی اینتروال

هورمون رشد (HGH )یک هورمون طبیعی است که بدن به منظور چربی سوزی ترشح می کند . البته شایان ذکر است که این یکی از فواید هورمون رشد محسوب می شود واین هورمون وظایف مهم دیگری نیز در بدن دارد . بالا بودن سطح هورمون رشد در بدن یکی از سریع ترین راه ها برای چربی سوزی به حساب می آید. بهترین روش برای افزایش ترشح هورمون رشد اجرای تمرینات هوازی با شدت برای ۳۰تا۶۰ ثانیه وبلافاصله پس از آن ۱تا ۲ دقیقه پیاده روی سریع یا دوی آرام ویا هر نوع فعالیت هوازی آرام دیگر می باشد.البته نام این نوع سیستم تمرینی، سیستم تمرینی اینتروال یا تندو کند می باشد . در ادامه این برنامه ۱دقیقه ای طناب زدن آورده شده که می توان آن را به دلخواه خودتان در آورید .


روبروی یک ساعت دیواری بایستید .


۳ دقیقه طناب آرام بزنید تا بدن گرم شود .


۳۰ ثانیه استراحت کنید.


با حداکثر سرعت ۶۰ ثانیه طناب بزنید.


۳۰ ثانیه استراحت کنید و سپس برای ۱ دقیقه


هر تعداد که قادر هستید حرکت شکم( کرانچ )را اجرا کنید .


دوباره ۶۰ ثانیه با حد اکثر سرعت طناب بزنید.


۳۰ ثانیه استراحت کنید و سپس برای


۱ دقیقه هر تعداد که قادر هستید حرکت شنا


سوئدی را اجرا کنید.


این سیکل را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اجرا کنید .


سیستم چرخشی بین ۳ حرکت طناب زدن، شنای سوئدی و شکم (کرانچ)را می توانید تا ۳۰ دقیقه هم ادامه دهید.


البته پس از اجرای ۲ تا ۳ سیکل از حرکت طناب زدن، دیگر ضربان قلب در حین اجرای حرکت شکم و شنای سوئدی پایین نمی آید یکی از موارد حائز اهمیت در این برنامه تمرین اینترال یا تند و کند این است که فرد پس از اجرای چند سیکل، دیگر قادر به اجرای حرکت شنای سوئدی نخواهد بود . به همین خاطر می توانید و به دلخواه یک حرکت جایگزین انتخاب کنید . برای مثال حرکت اسکوات با دمبل و یا حرکت لانچ(گام بلند)را به منظور کار کشیدن از بزرگترین عضلات بدن اجرا کنید . ضمن این که حرکات بالا تنه از قبیل پرس سینه و پرس شانه با دنبل را نیز می توانید در زمان اجرا کنید .


یک نکته دیگر این که طناب زدن فشار را بر روی عضلات ساق وارد می سازد . بنابر این از بابت اجرای حرکات کششی مناسب برای این عضله اطمینان کامل کسب کنید. یکی از فوائد این برنامه تمرینی در سهولت اجرای آن و همچنین قابل اجرا بودن آن در هر مکانی است . یعنی شما جه در آپارتمان چه در فضای باز و چه در مسافرت می توانید آن را اجرا کنید و نیازی به باشگاه رفتن ندارید . سعی کنید سرعت طناب زدن را در هر جلسه زیاد یا کم کنید و طناب سرعتی را هم هراز گاهی به برنامه تان اضافه کنید تا بدین ترتیب ظرفیت سیستم تنفسی تان بالاتر برود . به مرور زمان متوجه خواهید شد که هم سرعت طناب زدن وهم مدت زمان آن افزایش یافته است . سیستم تمرینی اینتروال یکی از موثرترین روش های تمرینی است که می توانید با اجرای آن هم به روند چربی سوزی شتاب بدهید و هم سلامت دستگاه تنفسی تان را ارتقاء دهید .

منبع اصلی مطلب : PRADAL SEREY
برچسب ها : طناب ,اجرای ,هورمون ,ثانیه ,دقیقه ,توانید ,اجرا کنید ,چربی سوزی ,سرعت طناب ,استراحت کنید ,ثانیه استراحت ,سیستم تمرینی اینتروال
اشتراک گذاری: این صفحه را به اشتراک بگذارید

آینا گروه : طناب زدن و هورمون های چربی سوز