کالری ,ورزش ,دریافت ,استفاده ,تمرین ,عضلات ,دریافت کنید ,پروسه ریکاوری ,کالری دریافت ,عنوان سوخت ,کالری دریافتی

بعد از تمرینات ورزشی چه بخوریم و به چه میزان مایعات نیاز داریم؟


 ورزشکاران باید ساعت و برنامه مشخصی برای غذاها و میان وعده‌های خود داشته باشند تا به اهداف ورزشی خود برسند.


اگر بیش از اندازه خسته و بی رمق باشید باید کالری بیشتری قبل از ورزش دریافت کنید.


برای اینکه به اندام ایده آلتان برسید باید کالری کمتری از آنچه مورد استفاده بدنتان است دریافت کنید اما نه تا اندازه‌ای که بدن نتواند وظایفش را انجام دهد.



اندازه، زمان و محتوای وعده غذایی قبل و بعد از ورزش


این ۳ فاکتور هم به کیفیت و سرعت ریکاوری و بازسازی عضلات کمک می‌کنند و هم تعیین می کنند، کالری دریافتی تان به صورت چربی ذخیره شود و یا به عنوان سوخت عضلات در بدن استفاده شود.


سعی کنید حدوداً نیم لیتر آب بعد از تمرین بنوشید تا به پروسه ریکاوری کمک کنید. تعرق زیاد باعث از دست رفتن مواد معدنی و الکترولیت‌ها می‌شود و در نتیجه تعرق و کمبود آب بدن بعد از ورزش ممکن است، کاهش وزن داشته باشید. اگر می‌خواهید مایعات بیشتری جایگزین کنید در حین ورزش از نوشیدنی‌های ورزشی استفاده کنید.


کالری : شما بعد از تمرین باید تقریباً نیمی از کالری که سوزانده اید را دریافت کنید. یعنی اگر ۶۰۰ کالری می‌سوزانید باید بعد از ورزش حدود ۳۰۰ کالری دریافت کنید. این میزان کالری به هیچ عنوان جایگزین کالری مصرفی تان نخواهد شد و صرفاً صرف پروسه ریکاوری و بازسازی عضلات می‌شود و به بدن کمک می‌کند خود را برای جلسه‌ی تمرینی بعدی آماده سازد. تا زمانی که طبق فرمول پیشنهاد شده کالری دریافت کنید، در مسیر رسیدن به اهدافتان خواهید بود.


کربوهیدرات : تقریباً ۶۰ درصد از کالری دریافتی شما باید از کربوهیدرات‌ها گرفته شود. کربوهیدرات‌ها باعث می‌شوند بدن از پروتئین به عنوان سوخت استفاده نکند در نتیجه اگر شما به دنبال کاهش وزن و سوزاندن چربی‌ها هستید بدون اینکه عضلاتتان را از دست دهید، باید به میزان مشخصی کربوهیدرات مصرف کنید.

منبع اصلی مطلب : PRADAL SEREY
برچسب ها : کالری ,ورزش ,دریافت ,استفاده ,تمرین ,عضلات ,دریافت کنید ,پروسه ریکاوری ,کالری دریافت ,عنوان سوخت ,کالری دریافتی
اشتراک گذاری: این صفحه را به اشتراک بگذارید

آینا گروه : تغذیه بعد از تمرین